DJ Okawari - kaleidoscope  歌詞不專業翻譯

同樣是DJ okawaria 的一首歌

kaleidoscope中文是西洋鏡,一種類似萬花筒的鏡子玩具

中英歌詞

Chorus:

If you look into the window, the window of my soul

you’ll get a peek at my kaleidoscope

It holds all of my visions, with colors that are bold,

come sneak a peek of my kaleidoscope

如果你窺伺那面窗,那面我靈魂的窗

你會瞬間看見我的萬花世界

它有著我所有願景,那些色彩強烈無畏的願景

來窺伺我的萬花世界吧

 

Make it simple, make it fun, enjoy the life and chase the sun

Make it simple, make it fun, enjoy the life and chase the sun

試著單純、試著讓它有趣,沉浸在生命並且追逐陽光

試著單純、試著讓它有趣,沉浸在生命並且追逐陽光

 

Everyday now I hear people sayin’

where are you going, where have you been

Been usin’ my mind and painting with it

and for inspiration, I search deep within

現在每天我聽著人們談論

“你接下來又在哪裡?你過去又在哪兒?”

我一直用著心思並且描繪著

以及那靈感,我總是在內心深處尋找著

 

(Chorus)

 

Everyday now I hear people sayin’

be light when you’re workin’ and heavy when playin’

take care of the family and nurture always

with patience and kindness the love will remain

現在每天我聽著人們說著

輕快地面對工作,卻沉重地面對歡樂

總是照顧好家庭並且養育著

持著耐心與慈愛好讓愛永遠流傳

 

No fear and no worry my mantra today

My road is less travelled, no stops no delays

Been usin’ my mind and been painting all day

Creating my vision with vivid array

今天不必恐懼也不必擔憂我的頌歌

我的道路鮮少有人走過,沒有休息也不要拖延

一整天持續以我的想像力並且描繪

生動地排列而創造出我的願景

 

(Chorus)

 

Make it simple make it fun, enjoy the life and chase the sun

Make it easy, make it right, chase the sun and enjoy, enjoy the life

試著單純、試著讓它有趣,沉浸在生命並且追逐陽光

試著單純、試著讓它有趣,沉浸在生命並且追逐陽光

arrow
arrow

    honChao 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()