Ina Wroldsen, Broiler - Lay It On Me

Ina Worldsen,大一因緣際會也是第一個新知曉的西洋歌手,說是歌手,不如說是詞曲作家。挪威人,幫過很多歌手樂隊寫過歌曲,如Calvin Harris、Clean Bandit、The Saturdays、One Direction,個人初次認識她也是那三首比較知名的(老)歌:Fall、Suddenly、I wanted you,後來還有多一首If you could only see me,只是奇怪的是從wiki上的資訊中找不到I wanted you跟suddenly,推測這兩首是個人原創跟自己唱的吧,如fall貌似是為The Saturdays寫的,youtube上的那兩首fall的差別聽起來不太大,或是我耳朵有問題吧。

老樣子,這首歌也是看一看找一找沒看到中文翻譯,就自己隨意翻了

Ina Wroldsen, Broiler - Lay It On Me(*複歌段)

I don't know what to do

I don't know where to go

I am so close to you

And so out of control

I dont know how to help

There's nothing I can say

From heaven down to hell

Is a short way

 

And if I could let go of the hope, then maybe

I could settle for just being with you baby

 

*

Every night I lay me down

Fold my hands and close my eyes

Every night I pray for time

One more moment, one more try

I, I, I want you to come back

Oh lay down here in my arms

I'd light up every dark on your way

Baby all of your pain you can lay it on me

Yeah~ You can lay it on me  Yeah~

 

It's been so very long

But you're still here with me

And though I'm so alone

I'm thankful everyday

You're trying all the time

I know how bad it hurts

But we are on the line

That cannot let us burn

 

And if someone out there is a cure for this shit

I'd give my all to get to it

*

(You know you can lay it on me)

You can lay it on me

(You know you can lay it on me)

(You know you can lay it on me)

One more moment, one more try

*

[Outro]

(You know you can lay it on me)

You can lay it on me

(You know you can lay it on me)

Yeah

(You know you can lay it on me)

You can lay it on me

(You know you can lay it on me)

 

我不知道如何是好

我不知道還能怎麼繼續

我如此接近你了

卻還是無法了解你

我不知道如何幫助

我無法多說甚麼

從天堂墜落到地獄

只是一瞬間的事

 

倘若我拋開了希望

那也許跟(寶貝)你在一起就能讓我滿足

 

 

 

每晚我躺在床上

緊扣著手閉上雙眼

每晚我祈禱再一次可能

再一瞬間也好,再一次機會就好

….….我希望你回來呀

就躺下靠上我臂膀

我會照亮你生命的所有黑暗

寶貝呀,你所有的痛苦都能與我分擔呀

你能依賴我的

 

 

已經過了好久

但你仍舊還在我心裡

我還是孤單著

但我仍舊對感恩每一天

你試著讓自己也這麼做

我知道那是多麼痛楚

但我們還是在邊緣掙扎著

那也無法燒盡我們

 

如果有甚麼能結束些(狗屎爛蛋)

我會全力抓住的

 

(下面收尾應該不必翻了吧)

 

 

同場加映:

Wiki上的Ina Worldsen:https://en.wikipedia.org/wiki/Ina_Wroldsen (英文版也有挪威語版)

Youtube上的Ina Worldsen:https://www.youtube.com/user/InaWroldsenVEVO/videos (好像只有個人單曲)

arrow
arrow

    honChao 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()